De ambtelijke samenwerking tussen Haarlem en Zandvoort staat onder druk. Na eerdere berichtgeving dat Zandvoort niet akkoord is gegaan met de kosten voor de uitbreiding van het zogeheten Klant Contact Centrum, waar je als burger als eerste terecht komt met je vragen, wilde CDA-Haarlem weten of Haarlem dan nu volledig opdraait voor de kosten. Volgens wethouder Jur Botter is dit niet het geval, maar komt de dienstverlening voor Zandvoort wel onder druk te staan. “Dat is merkbaar in de beperkte capaciteit voor het opnemen van de telefoon, het antwoorden op e-mails en de bezetting van de burgerzaken balies.”, laat de wethouder weten.
In Zandvoort zorgt dat weer voor vragen. OPZ-raadslid Patrick Berg in de badplaats is bang voor een ongelijke behandeling van inwoners uit de twee gemeenten. “Betekent dit dat de inwoners van Haarlem en Zandvoort door de medewerkers van het Klant Contact Centrum op verschillende kwaliteitsniveaus worden behandeld? Zo nee, op welke wijze moeten wij het antwoord van de wethouder dan duiden?”, meldt Haarlems Dagblad.
Berg heeft inmiddels vragen gesteld aan de Zandvoortse wethouder.