Haarlem Marketing heeft er sinds 1 februari jl. een frontoffice bij; Het Haarlem Convention Bureau, dat zich richt op de zakelijke markt en de krachten bundelt om de stad te promoten als zakelijke bestemming.
Woensdag kwamen de ruim dertig partijen die zich hebben aangesloten bij het speciaal hiervoor opgerichte Haarlem Convention Bureau (HCB) bijeen tijdens een feestelijke kick off in Huis Barnaart.
De partners werden welkom geheten door directeur Haarlem Marketing Esther Brasser. De kersverse Haarlem Convention Manager Suzanne Kakkos, zoomde in op strategie van het Haarlem Convention Bureau en de activiteiten voor de komende tijd. Hierna maakten de partners onderling kennis en werd de samenwerking gevierd in aanwezigheid van wethouder Economische zaken Joyce Langenacker.
Haarlem Convention Bureau zet met haar activiteiten in op verschillende pijlers. Naast collectieve promotie en acquisitie voor Haarlem als zakelijke bestemming, wordt ook aandacht besteed aan ondersteuning en verbinden. Zo worden regelmatig workshops georganiseerd waarmee aangesloten partners bijvoorbeeld hun online marketing kunnen optimaliseren. Ook worden de partners samengebracht om het netwerk en de onderlinge samenwerking te versterken.