Jesse Luk, heeft afgelopen vrijdag zijn laatste werkdag gehad, vanaf nu is hij ondernemer met wel geteld 0 klanten. Het is een grote gok, maar hij gelooft in zijn nieuwe bedrijf Tommie the cat. In januari begint de uitvoering van het bedrijf, dan verwacht hij dat dit getal omhoog gaat.
Hij vindt het zelf natuurlijk een goed idee, hij begrijpt niet dat dit er nog niet is. ‘’Vroeger toen ik een druk leven had, kwam ik wel eens thuis en had ik geen kattenbrokken’’ Nu begint hij een abonnementsvorm bezorgdienst waarbij je elke maand alles voor je kat of poes thuis geleverd krijgt. De dienst wordt vernoemd naar zijn eerste kat, Tommie.
De dienst bezorgt high-end katten voer en kattengrind. Daarnaast krijg je elke maand een leuke surprise voor je kat thuis, dit kan een speeltje zijn maar ook kattensnoepjes. Ook komt er een stichting, waarmee ze katten goede doelen gaan helpen. 5% van de omzet doneren zij aan deze stichting.
Jesse is vastberaden, ‘’het moet lukken, dit is ook een beetje mijn ondernemersgeest.’’ Wel ziet hij beren op de weg. De huidige in inflatie raakt ook zijn bedrijf. Zo worden de aluminiumkuipjes waar het nat voer ingaat, door de hoge gasprijs niet meer geproduceerd. Ook zijn de levertijden voor de verpakkingen die uit Italië moet komen met 12 weken vertraagd. De inkoopprijs van zijn brokken en kattengrind is met ongeveer 15% gestegen. Economen vertellen dat dit tijdelijk is en daar hoopt Jesse dan ook maar op. Hij is nog niet van plan zijn verkoopprijs voor de klant te verhogen.