Burgemeester Astrid Nienhuis schoof gisteravond aan in de studio tijdens de uitzending van Haarlem Vandaag, net voordat ze terug moest naar het Raadhuis voor de bijeenkomst over de nieuwe opvanglocaties voor Oekraïense vluchtelingen. Hoewel de Heemstedenaren graag helpen, komt er over één specifieke opvanglocatie aardig wat bezwaren binnen, namelijk die aan de Kohnstammlaan. Nienhuis bespreekt met presentator Ruth Oei de afwegingen voor de gekozen locaties en licht toe wat de noodwoningen inhouden en hoelang de noodwoningen aan de Kohnstammlaan blijven staan. “Zes tot negen maanden”, aldus de burgemeester.
Zo beleven inwoners van Haarlem en Heemstede deze tropische dag
De zon is nog maar net op, maar de warmte is vanochtend vroeg al goed voelbaar in Haarlem en Heemstede....




















