Stoplichten in Haarlem zijn sinds de coronacrisis anders afgesteld om fietsers meer ruimte te geven. Er rijden minder auto’s en juist meer fietsers door de stad. En om te voorkomen dat er veel fietsers dicht op elkaar komen, krijgen zij vaker groen licht. Ongeveer de helft van de stoplichten in de stad is aangepast. Sommige lichten staan zelfs standaard op groen voor rijwielers. Het groen voor auto’s springt sneller naar rood. De gemeente checkt zo nu en dan of het systeem goed blijft werken.
Pride Haarlem drukt als eerste ter wereld een eigen geldbiljet: ‘We zijn echt heel trots’
De eerste Pride-bankbiljetten van Haarlem zijn van de pers gerold. De organisatie onthulde vandaag het ontwerp van het biljet, dat...






















