In heel Nederland ging zondag 15 maart het ‘klimaatalarm’ af. Ook in Haarlem was er een klimaatdemonstratie. Hiervoor was grote belangstelling, maar mocht maar bijgewoond worden door 500 mensen. Voor de overige geïnteresseerden was er een livestream opgezet, om de demonstratie toch te kunnen volgen. De demonstratie werd gehouden om aandacht te vragen voor de klimaatcrisis. Het klimaat veranderd en dat heeft grote gevolgen, maar de politiek doet te weinig vindt de organisatie. Hoe is de demonstratie in Haarlem verlopen? Martin de Jong van de Haarlemse klimaatcoalitie vertelde erover.
Afscheid van Haarlemse wethouder Floor Roduner: ‘Het is wel even afkicken’
Na ruim acht jaar als wethouder neemt Floor Roduner afscheid van het Haarlemse stadsbestuur. Donderdagavond werd het nieuwe college geïnstalleerd...





















