Bezoekers van de familiemusical Oliver in New York op 13 oktober in de Stadsschouwburg Haarlem mogen achteraf bepalen wat ze de voorstelling waard vonden.
FanWork Musicals hanteert hiermee een vrij nieuw systeem binnen de theaterwereld. Het Pay What You Want-principe wordt voor het eerst toegepast op een theatertour. Begin september ging de voorstelling in première. Tot nu toe is er gemiddeld 19,07 euro betaald. Normaal gesproken zouden de kaarten 18 euro kosten. Producent Wouter Blijleven ziet het als een groot compliment dat bezoekers gemiddeld ruim een euro meer betalen. Oliver in New York toert tot en met december langs de Nederlandse theaters.
FanWork Musicals hijst het aloude verhaal van Charles Dickens in een nieuw swingend jasje. Een weesjongen in New York hoort allemaal geluiden in zijn hoofd. Hij is ervan overtuigd dat deze geluiden iets met zijn ouders te maken hebben. Om zijn ouders te vinden, besluit hij om de muziek te volgen.
Het publiek bestelt wel vooraf kaartjes voor de voorstelling. Pas als het publiek naar huis gaat, staat er een medewerker bij de uitgang die vraagt wat men van de voorstelling vond. Bezoekers geven dan het bedrag ze passend vinden.