Meerdere actievoerders van Milieudefensie en protestgroep Extinction Rebellion zijn tegen de zomeropening van de ijsbaan. Ze voerden dit weekend actie voor de deur van IJsbaan Haarlem tegen de openstelling. Op de baan ligt momenteel ijs om schaatstalenten hun trainingen te laten doen. De actievoerders vinden dat het ten koste gaat van het milieu en duurzaamheid in de stad, door meer co2-uitstoot van de ijsbaan dan gewoonlijk. Ze nemen dit ook de gemeente Haarlem kwalijk.
Pride Haarlem drukt als eerste ter wereld een eigen geldbiljet: ‘We zijn echt heel trots’
De eerste Pride-bankbiljetten van Haarlem zijn van de pers gerold. De organisatie onthulde vandaag het ontwerp van het biljet, dat...






















