Meerdere actievoerders van Milieudefensie en protestgroep Extinction Rebellion zijn tegen de zomeropening van de ijsbaan. Ze voerden dit weekend actie voor de deur van IJsbaan Haarlem tegen de openstelling. Op de baan ligt momenteel ijs om schaatstalenten hun trainingen te laten doen. De actievoerders vinden dat het ten koste gaat van het milieu en duurzaamheid in de stad, door meer co2-uitstoot van de ijsbaan dan gewoonlijk. Ze nemen dit ook de gemeente Haarlem kwalijk.
Jong Zandvoort kritisch op strandbusproef: stop als bereikbaarheid verslechtert
De provincie is begonnen met een proef op de Zeeweg waarbij één rijstrook is ingeruild voor een vrije busbaan voor...























