Op 4 mei 1945 wordt bekend dat de Duitsers zich overgeven. Op 8 mei 1945 bereiken de geallieerden ook echt onze regio. Het is dan groot feest in Haarlem, waarbij veel inwoners in lange rijen staan om de militairen de verwelkomen. Op deze beelden zie je de Canadezen in Haarlem en Heemstede. Beelden afkomstig van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid.
Kersverse wethouder Wiedemeijer over ambities voor Haarlem: ‘Willen meer woningen’
Het is de eerste week als wethouder van Haarlem voor Maarten Wiedemeijer, voorheen PvdA-fractievoorzitter. Vorige week is hij geïnstalleerd in...




















