Op 4 mei 1945 wordt bekend dat de Duitsers zich overgeven. Op 8 mei 1945 bereiken de geallieerden ook echt onze regio. Het is dan groot feest in Haarlem, waarbij veel inwoners in lange rijen staan om de militairen de verwelkomen. Op deze beelden zie je de Canadezen in Haarlem en Heemstede. Beelden afkomstig van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid.
De Muggenbult #32 – Hitteplan
Deze week trad in Nederland het hitteplan in werking. Dat moet ervoor zorgen dat wij mensen de hoge temperaturen zo...





















