Burgemeester Marianne Schuurmans van Haarlemmermeer heeft gereageerd op de drukte in Amsterdam op Tweede Pinksterdag. Ze zegt dat iedereen die protesteerde twee weken thuis zou moeten blijven. De burgemeester die ook voorzitter van de Veiligheidsregio Kennemerland is, laat weten dat ze zich door de ontstane situatie ernstig zorgen maakt over de volksgezondheid van Nederlanders. Op De Dam in Amsterdam stonden uiteindelijk vijfduizend mensen dicht op elkaar.
Jong Zandvoort kritisch op strandbusproef: stop als bereikbaarheid verslechtert
De provincie is begonnen met een proef op de Zeeweg waarbij één rijstrook is ingeruild voor een vrije busbaan voor...























