De Haarlemse stadsgidsen zijn voorzichtig weer aan het werk gegaan. De groepen belangstellenden die worden meegenomen door de stad, zijn wel een stuk kleiner dan normaal. De vrijwilligersorganisatie heeft een coronaprotocol met richtlijnen in het leven geroepen. Cash geld wordt bijvoorbeeld liever in een envelopje gegeven. Tijdens de rondleidingen zijn mensen wel zelf verantwoordelijk om de afstand te waarborgen en ze mogen ook niet te dichtbij de gidsen komen. Echt druk hebben de gidsen het nog niet.
Basisscholen sluiten massaal, middelbare scholen kiezen voor aangepast programma door code rood
Nu het KNMI code rood heeft afgegeven vanwege de extreme hitte, blijven veel scholen in de regio Haarlem vandaag dicht....























