Een leerling van het ECL in Haarlem heeft dagen op school rondgelopen met het coronavirus. De leerling had ziekteverschijnselen na een vakantie in Noord-Italië. Toen hij of zij ook koorts kreeg is er alarm geslagen. Ouders zijn over de situatie geïnformeerd met een brief van de GGD. Klasgenoten en leraren zijn geïnformeerd. Jongeren zouden geen directe risicogroep zijn, benadrukt de GGD. De school is open en lessen gaan gewoon door. Er is speciaal een team op school dat vragen kan beantwoorden over corona. De leerling moet voorlopig thuis blijven.
Basisscholen sluiten massaal, middelbare scholen kiezen voor aangepast programma door code rood
Nu het KNMI code rood heeft afgegeven vanwege de extreme hitte, blijven veel scholen in de regio Haarlem vandaag dicht....























