Het festivalweekend dat Philharmonie zou organiseren op 12 en 13 maart dat in het teken zou staan van Russische muziek, gaat niet door. Gezien de huidige situatie in Oekraïne vindt directeur Edwin van Balken het ongepast om juist nu ‘de Russische muziek’ te vieren. In plaats daarvan organiseren ze twee benefietconcerten voor de vluchtelingen uit Oekraïne, zo vertelt hij aan presentator Ruth Oei tijdens Haarlem Vandaag.
Afscheid van Haarlemse wethouder Floor Roduner: ‘Het is wel even afkicken’
Na ruim acht jaar als wethouder neemt Floor Roduner afscheid van het Haarlemse stadsbestuur. Donderdagavond werd het nieuwe college geïnstalleerd...





















