Voor het eerst in decennia zal de VVD in Bloemendaal geen deel uitmaken van de coalitie, ondanks het feit dat ze wederom de grootste partij zijn geworden. Reden is de ferme uitlatingen van VVD’er Rolf Harder tijdens het Oldenhove-debat en in de koffiekamer daarna, met als gevolg dat GroenLinks en D66 de VVD de deur wezen. Hoe heeft het zover kunnen komen en hoe kijkt VVD-lijsttrekker Eelke van Tienhoven hierop terug? Hij bespreekt het met presentator Ruth Oei tijdens Haarlem Vandaag.
Haarlem wil thuiszittende kinderen weer naar school krijgen: ‘Van soevereinen tot influencers: het is een diverse groep’
De gemeente Haarlem wil de 31 kinderen die momenteel met een vrijstelling van de leerplicht thuiszitten, weer richting het onderwijs...



















