Twee bushokjes aan het Verwulft hebben sinds maandag een dak met plantjes erop. De daken helpen om de luchtkwaliteit te verbeteren en zijn goed voor de biodiversiteit, zegt de gemeente. Bij warm weer moet het de stad koeler maken. Op de vetplantjes komen ook insecten af, een bewuste keuze voor een stedelijk gebied. Haarlem is de vijfde gemeente waar abri’s groene daken hebben. Haarlem wil ermee inzetten op duurzame oplossingen in de stad.
Pride Haarlem drukt als eerste ter wereld een eigen geldbiljet: ‘We zijn echt heel trots’
De eerste Pride-bankbiljetten van Haarlem zijn van de pers gerold. De organisatie onthulde vandaag het ontwerp van het biljet, dat...






















