Op vijftienjarige leeftijd begon Ilco van der Linde met het organiseren van Bevrijdingspop in Haarlem, met hulp van zijn vader. Zijn vader was actief geweest in het verzet tijdens de oorlog. Toen Ilco zag dat er geen speciale evenementen waren voor jongeren op Bevrijdingsdag, besloot hij zelf een concert te regelen. Ook dit jaar is hij erbij: “Ik krijg toch ieder jaar weer kippenvel.”
Afscheid van Haarlemse wethouder Floor Roduner: ‘Het is wel even afkicken’
Na ruim acht jaar als wethouder neemt Floor Roduner afscheid van het Haarlemse stadsbestuur. Donderdagavond werd het nieuwe college geïnstalleerd...






















