De 11-jarige Quinten de Lange, leerling van basisschool de Molenwiek Dalton is de nieuwe kinderburgemeester van Haarlem geworden. Hij nam het in een pitch van een minuut op tegen negen andere jonge kandidtaen. De kinderen die afvielen, gaan samen een Haarlemse kinderraad vormen. Zij vergaderen in september met zijn allen voor het eerst onder leiding van de kersverse burgemeester Quinten. In het jaar 2014 had Haarlem de laatste kinderburgemeester als jongste bestuurder van de stad.
Voorzorgsmaatregelen in de regio vanwege de hitte: ‘Het is echt even uitzitten’
Het KNMI heeft tot ten minste vrijdag code oranje afgegeven vanwege de extreme hitte. Ook het Nationaal Hitteplan van het...






















