De 11-jarige Quinten de Lange, leerling van basisschool de Molenwiek Dalton is de nieuwe kinderburgemeester van Haarlem geworden. Hij nam het in een pitch van een minuut op tegen negen andere jonge kandidtaen. De kinderen die afvielen, gaan samen een Haarlemse kinderraad vormen. Zij vergaderen in september met zijn allen voor het eerst onder leiding van de kersverse burgemeester Quinten. In het jaar 2014 had Haarlem de laatste kinderburgemeester als jongste bestuurder van de stad.
Basisscholen sluiten massaal, middelbare scholen kiezen voor aangepast programma door code rood
Nu het KNMI code rood heeft afgegeven vanwege de extreme hitte, blijven veel scholen in de regio Haarlem vandaag dicht....























