De 11-jarige Quinten de Lange, leerling van basisschool de Molenwiek Dalton is de nieuwe kinderburgemeester van Haarlem geworden. Hij nam het in een pitch van een minuut op tegen negen andere jonge kandidtaen. De kinderen die afvielen, gaan samen een Haarlemse kinderraad vormen. Zij vergaderen in september met zijn allen voor het eerst onder leiding van de kersverse burgemeester Quinten. In het jaar 2014 had Haarlem de laatste kinderburgemeester als jongste bestuurder van de stad.
Pride Haarlem drukt als eerste ter wereld een eigen geldbiljet: ‘We zijn echt heel trots’
De eerste Pride-bankbiljetten van Haarlem zijn van de pers gerold. De organisatie onthulde vandaag het ontwerp van het biljet, dat...






















