Het bekende Haarlemse zakennetwerk Kennemer Business stopt ermee. Na bijna twaalf jaar houdt het netwerk op te bestaan. Het regionale ondernemersnetwerk is onder meer bekend van goedbezochte, open netwerkborrels voor het bedrijfsleven onder de namen Lente Borrel, Beach Borrel en Kastanje Borrel. Maar ook van tien edities Autotestdag voor ondernemers.
Voor elke borrel kwamen tussen 125 en 200 gasten naar een van de horecabedrijven in de regio. De Beach Borrel was altijd bij een strandpaviljoen in Bloemendaal of Zandvoort. Onder de vlag van Kennemer Business zijn meer dan vijfenzestig regionale zakenevenementen georganiseerd, waarbij vele duizenden businesscontacten gefaciliteerd zijn.
De reden om te stoppen is de combinatie van zakelijke overwegingen en persoonlijke ontwikkeling van ondernemer Rob Wieleman, die het “een positieve keuze” noemt. De beslissing over Kennemer Business heeft geen gevolgen voor de Haarlemse Ondernemers Prijs, het wedstrijd en finale-evenement, het Haarlemse evenement de Prinsjesdag Lunch en de Participatieprijs werkgevers.
Wieleman blijft de motor achter deze zakenevenementen, laat hij weten. Daarnaast zal hij zijn bedrijfsactiviteiten vanuit Wieleman Business Communicatie verder uitbouwen. Hij gaat zich richten op bedrijfs-, ondernemers- en werkgeverscommunicatie.