De bestedingen in radioreclame in het derde kwartaal van dit jaar, zijn met twaalf procent gestegen ten opzichte van 2012.
Zij bedragen ruim 47 miljoen euro. Daarmee zijn de netto radioreclamebestedingen terug op het niveau van 2011. De bestedingen in niet-reclame advertenties zijn ook flink gestegen; bijna dertig procent.
Onderzoeker Liedewij Hentenaar: ‘Het gaat goed met radio, dat merken we aan alle kanten. De adverteerders weten de weg naar radio te vinden, we zien al een aantal kwartalen een positieve trend in het herstel. Er zijn veel digitale ontwikkelingen rondom radio gaande, zowel de digitalisering van de ether door de uitrol van DAB+ als een aantal andere initiatieven zorgen ervoor dat radio een nieuwe fase in gaat met meer en betere distributie en ontvangstkwaliteit’.
Alle grote branches hebben een forse stijging laten zien. Retail is de grootste besteder op radio en heeft 47% meer radioreclame gemaakt. Transport is gestegen met 32% en nummer drie Telecom & ICT stijgt met 46%. Opvallend is dat de grootste stijger de mode-branche is, die vier keer meer radio inzette dan in hetzelfde kwartaal van 2012.
bron: radiofreak.nl