Tijdens de installatie van de nieuwe gemeenteraad woensdagavond was er een groep van ongeveer dertig mensen die demonstreerden, gericht op de komst van Moriah Hartman namens Forum voor Democratie. Hun hoop was dat een of meerdere raadsleden hun protest zouden delen op het moment dat Hartman zou worden beëdigd. Is dat wenselijk en is dat überhaupt aan de raadsleden? En wat kunnen we verwachten van Hartman? ‘Fascisme’ en ‘racisme’, zoals de spandoeken groot op hun spandoeken hadden geschreven? Presentator Ruth Oei vraagt het tijdens Haarlem Vandaag aan journalist en politicoloog Chris Aalberts.
Afscheid van Haarlemse wethouder Floor Roduner: ‘Het is wel even afkicken’
Na ruim acht jaar als wethouder neemt Floor Roduner afscheid van het Haarlemse stadsbestuur. Donderdagavond werd het nieuwe college geïnstalleerd...




















