Met de ‘Impact Days’ werd dit weekend door heel Nederland zichtbaar gemaakt hoe ondernemers bouwen aan een eerlijke en duurzame wereld. In Haarlem werd vrijdag het nieuwe samenwerkingsverband in maatschappelijk verantwoord ondernemen gelanceerd, het Kennemer Inkoopplatform. Hiermee wil men sociaal, innovatief en duurzaam inkopen stimuleren en vraag en aanbod bij elkaar brengen. De online lancering vrijdag trok al meer dan 60 ondernemers.
Arno v.d. Vuurst sprak over dit nieuwe platform in het programma ‘Haarlem Leeft!’ met Christiana van Lammeren van de gemeente Haarlem en André Brasser van de Stadsgarage. Aanmelden en meer informatie staat op: https://kennemerinkoopplatform.nl
Haarlem doet ook mee met de Impact Route Haarlem. Een interactieve, digitale route waarmee je op bezoek kunt bij de Haarlemse impact ondernemers. Nu het wat moeilijker is om de fysieke winkels te bezoeken, wordt iedereen aangemoedigd om een digitaal bezoek te brengen.