Er wordt al maanden hard gewerkt aan het nieuwe monument voor de joodse inwoners van Zandvoort die tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen. De hoop was dat het monument voor 4 mei, de dag van de dodenherdenking, klaar zou zijn. Deze week kwam naar buiten dat dat helaas niet gaat lukken. Wilma Schrama, secretaris bij Stichting Joods Monument Zandvoort en bestuurslid 4 mei comité Zandvoort, legt aan Ruth Oei uit wat de vertraging veroorzaakt en praat ons bij over Zandvoort en haar joodse gemeenschap tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Afscheid van Haarlemse wethouder Floor Roduner: ‘Het is wel even afkicken’
Na ruim acht jaar als wethouder neemt Floor Roduner afscheid van het Haarlemse stadsbestuur. Donderdagavond werd het nieuwe college geïnstalleerd...




















