Er wordt al maanden hard gewerkt aan het nieuwe monument voor de joodse inwoners van Zandvoort die tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen. De hoop was dat het monument voor 4 mei, de dag van de dodenherdenking, klaar zou zijn. Deze week kwam naar buiten dat dat helaas niet gaat lukken. Wilma Schrama, secretaris bij Stichting Joods Monument Zandvoort en bestuurslid 4 mei comité Zandvoort, legt aan Ruth Oei uit wat de vertraging veroorzaakt en praat ons bij over Zandvoort en haar joodse gemeenschap tijdens de Tweede Wereldoorlog.
De Muggenbult #32 – Hitteplan
Deze week trad in Nederland het hitteplan in werking. Dat moet ervoor zorgen dat wij mensen de hoge temperaturen zo...






















