De Bloemendaalse professor Lisa van de Bunt schreef samen met twee co-auteurs het boek ‘Lief en Leed in Bloemendaal 1940-1945’. Het boek vertelt over zijn geboortedorp Bloemendaal tijdens de bezetting, maar ook over zijn persoonlijke ervaringen en hartverscheurende herinneringen aan die periode. De tachtigjarige Van de Bunt vertelt aan presentator Ruth Oei tijdens Haarlem Vandaag hoe het boek tot stand kwam en hoe het is om jaren na dato opnieuw geconfronteerd te worden met de pijnlijke herinneringen uit de oorlogstijd.
Haarlem wil thuiszittende kinderen weer naar school krijgen: ‘Van soevereinen tot influencers: het is een diverse groep’
De gemeente Haarlem wil de 31 kinderen die momenteel met een vrijstelling van de leerplicht thuiszitten, weer richting het onderwijs...




















