De Bloemendaalse professor Lisa van de Bunt schreef samen met twee co-auteurs het boek ‘Lief en Leed in Bloemendaal 1940-1945’. Het boek vertelt over zijn geboortedorp Bloemendaal tijdens de bezetting, maar ook over zijn persoonlijke ervaringen en hartverscheurende herinneringen aan die periode. De tachtigjarige Van de Bunt vertelt aan presentator Ruth Oei tijdens Haarlem Vandaag hoe het boek tot stand kwam en hoe het is om jaren na dato opnieuw geconfronteerd te worden met de pijnlijke herinneringen uit de oorlogstijd.
Kersverse wethouder Wiedemeijer over ambities voor Haarlem: ‘Willen meer woningen’
Het is de eerste week als wethouder van Haarlem voor Maarten Wiedemeijer, voorheen PvdA-fractievoorzitter. Vorige week is hij geïnstalleerd in...



















