De Bloemendaalse professor Lisa van de Bunt schreef samen met twee co-auteurs het boek ‘Lief en Leed in Bloemendaal 1940-1945’. Het boek vertelt over zijn geboortedorp Bloemendaal tijdens de bezetting, maar ook over zijn persoonlijke ervaringen en hartverscheurende herinneringen aan die periode. De tachtigjarige Van de Bunt vertelt aan presentator Ruth Oei tijdens Haarlem Vandaag hoe het boek tot stand kwam en hoe het is om jaren na dato opnieuw geconfronteerd te worden met de pijnlijke herinneringen uit de oorlogstijd.
De Muggenbult #32 – Hitteplan
Deze week trad in Nederland het hitteplan in werking. Dat moet ervoor zorgen dat wij mensen de hoge temperaturen zo...






















