In de keuken en het kantoortje van een pakketservicepunt konden medewerkers hun kont nauwelijks keren. Sterker nog: het was naar eigen zeggen zelfs ‘een opgave om koffie te zetten’. Het probleem waren de niet-bezorgde pakketten. Deze pakjes worden bij dit Zandvoortse ophaalpunt gedropt zodat mensen hun pakket daar kunnen ophalen.
Winkelmedewerker Wesley Ströms heeft vaker, zeker rond deze tijd van het jaar, veel pakketjes gezien. “Maar dit is wel heel extreem”, vertelt hij terwijl een pakketje zoekt.
Het servicepunt heeft een capaciteit om zo’n tweehonderd pakketten te kunnen stallen. “De pakjes die hier liggen zijn door de bezorger mee teruggenomen omdat er bijvoorbeeld niet werd opengedaan bij degene het presentje heeft besteld. Mensen kunnen dan later hun pakje hier ophalen”, zegt Ströms als hij met het gevonden pakje terugloopt naar de klant.
Post op de Facebookpagina van de winkel. Tekst gaat door onder afbeelding.
Door een probleem met een pakketbezorger bij een groot pakketbezorgbedrijf kwamen er veel meer pakketten terug dan gebruikelijk. “Tel daarbij op deze drukke tijd en we hadden echt een probleem. Op de piek lagen hier meer dan driehonderd pakjes”, aldus Ströms.
Klanten van de winkel hebben niets gemerkt van de pakketmanie. Iedere loze plek van de medewerkersruimte, zoals het kantoor en zelfs de koffieruimte, werd gevuld met dozen. “Het was echt niet te doen”, vervolgt Ströms. “We hebben toen zelfs op onze Facebookpagina een bericht gepost met de vraag of mensen misschien hun bestelling konden ophalen.”
Daar werd gelukkig gehoor aan gegeven. “Ik had de oproep op facebook gezien, maar was niet eerder in de gelegenheid om het pakket hier op te halen”, zegt Yannick. “Ik zal proberen volgende keer wat sneller te zijn.”
Winkelmedewerker Ströms voorziet niet al te veel problemen tijdens de drukke tijd die voor de deur staat. “Als alles goed blijft gaan bij het bezorgbedrijf dan kunnen wij de aanloop aan. Dus laten we maar hopen dat dat het geval is.”