Parnassia aan Zee had geïnformeerd willen worden over de situatie van de ALS-patiënt. Dat stelt de strandtent op Facebook.
Volgens de vrouw van de ALS-patiënt werd haar man vrijdagmiddag weggestuurd, omdat hij geen bestelling kon doen. Na alle ophef heeft de Bloemendaalse strandtent nu een reactie gegeven op Facebook.
“Graag reageren wij hierbij over de ophef over het mogelijk wegsturen van een ALS-patiënt i.v.m. niet kunnen praten/bestellen. Natuurlijk zouden we NOOIT zoiets doen. Dit alles had voorkomen kunnen worden als wij als bedrijfsleiding geïnformeerd waren over de situatie van de man, zodat wij daar naar hadden kunnen handelen.”, aldus de strandtent op Facebook.
De strandtent geeft verder aan dat ze geprobeerd heeft de situatie op te lossen en het stel een uitrijkaart heeft gegeven om zo kosteloos de parkeerplaats te verlaten.
Op Facebook regent het inmiddels negatieve reacties. Reacties als “Waar lees ik een sorry of welgemeend excuus?” en “Wij zijn niet geïnformeerd DUS behandelen we iemand maar als uitschot?!?” worden veelvuldig geliked.
Zowel Parnassia als de vrouw van de ALS-patiënt hebben nog niet gereageerd op het facebookbericht van Parnassia.