Drie Zandvoortse politieke partijen hebben een motie ingediend tegen het plan om Formule 1 teams tijdens de racedagen over strand Noordvoort te laten rijden. Het stuk tussen Noordwijk en Zandvoort is beschermd. GroenLinks, D66, PvdA en CDA staan achter de motie. Ook werd er eerder een petitie begonnen door natuurorganisaties die 28.000 keer ondertekend is. De teams zouden over strand naar het circuit moeten, zodat zij niet in de file komen te staan en op tijd zijn voor de race. Ook vreest men voor overlast van fans op de route.
Jong Zandvoort kritisch op strandbusproef: stop als bereikbaarheid verslechtert
De provincie is begonnen met een proef op de Zeeweg waarbij één rijstrook is ingeruild voor een vrije busbaan voor...























