Restaurant ’t Wapen van Kennemerland aan de Ramplaan mag hun terras in het weiland ernaast laten staan. Het terras was uitgebreid na de versoepeling van de coronamaatregelen, maar strikt genomen mag dat alleen op straat en niet in een weiland. Omwonenden van het restaurant maakten bezwaar en vroegen de gemeente op te treden. De eigenaar begon een petitie in de hoop dat hij de gemeente kon overtuigen. De petitie werd tweeduizend keer ondertekend, maar een besluit van de gemeente bleef uit. De gemeente heeft het terras nu goedgekeurd, maar wel bij wijze van uitzondering, laten ze dinsdag weten.
Haarlem scherpt LHBTI+-aanpak aan: ‘De haat tegen deze gemeenschap behoort niet tot het verleden’
De gemeente Haarlem werkt aan een aangescherpt plan om de veiligheid van de LHBTI+-gemeenschap te verbeteren. Eerder maakte de gemeenteraad...























