Restaurant ’t Wapen van Kennemerland aan de Ramplaan mag hun terras in het weiland ernaast laten staan. Het terras was uitgebreid na de versoepeling van de coronamaatregelen, maar strikt genomen mag dat alleen op straat en niet in een weiland. Omwonenden van het restaurant maakten bezwaar en vroegen de gemeente op te treden. De eigenaar begon een petitie in de hoop dat hij de gemeente kon overtuigen. De petitie werd tweeduizend keer ondertekend, maar een besluit van de gemeente bleef uit. De gemeente heeft het terras nu goedgekeurd, maar wel bij wijze van uitzondering, laten ze dinsdag weten.
Basisscholen sluiten massaal, middelbare scholen kiezen voor aangepast programma door code rood
Nu het KNMI code rood heeft afgegeven vanwege de extreme hitte, blijven veel scholen in de regio Haarlem vandaag dicht....























