Je mag ze niet meer zien maar wel kopen; supermarkten mogen vanaf woensdag geen sigaretten meer in het zicht hebben. Aanvankelijk zou het uitstalverbod op 1 januari van dit jaar al van kracht worden, maar de supermarkten kregen van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) uitstel omdat ze meer tijd nodig hadden. Het uitstalverbod is onderdeel van een pakket aan maatregelen om roken te ontmoedigen. De boetes voor het niet opvolgen van de regels kunnen oplopen tot 4500,- euro.
Geen treinen en bussen in de regio woensdagochtend door OV-staking
Het openbaar vervoer ligt woensdagochtend stil door een landelijke staking van de vakbonden FNV en CNV. Tussen 04.00 en 08.00...






















