Je mag ze niet meer zien maar wel kopen; supermarkten mogen vanaf woensdag geen sigaretten meer in het zicht hebben. Aanvankelijk zou het uitstalverbod op 1 januari van dit jaar al van kracht worden, maar de supermarkten kregen van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) uitstel omdat ze meer tijd nodig hadden. Het uitstalverbod is onderdeel van een pakket aan maatregelen om roken te ontmoedigen. De boetes voor het niet opvolgen van de regels kunnen oplopen tot 4500,- euro.
Afscheid van Haarlemse wethouder Floor Roduner: ‘Het is wel even afkicken’
Na ruim acht jaar als wethouder neemt Floor Roduner afscheid van het Haarlemse stadsbestuur. Donderdagavond werd het nieuwe college geïnstalleerd...





















