Opnieuw zijn er skeletten gevonden bij het Dolhuys. Tijdens de verbouwingswerkzaamheden zijn een paar incomplete skeletten aangetroffen. Bijzonder is dat ze lagen in een Noord-Zuid ligging, terwijl Oost-West gebruikelijk is. Ook lagen ze buiten de poort. De reden hiervoor is nog onbekend. Het is niet ongebruikelijk dat bij het Dolhuys graven worden gevonden. De plek was al sinds de middeleeuwen een opvangplek voor melaatsen, lepralijders, en psychiatrische patienten. Vorig jaar werden er 27 skeletten aangetroffen bij opgravingen.
Ondanks code rood gaat Honkbalweek Haarlem door met extra maatregelen: ‘Honkballers zijn wel wat gewend’
De Honkbalweek gaat morgen van start, ondanks de verwachte hitte. Volgens Honkbalweek-voorzitter Peter van der Aart is spelen bij hoge...




















