Het voortbestaan van openluchttheater Caprera is onzeker. Donderdag zal het erom hangen, als Bloemendaal beslist over de ontheffing om de maximale geluidsgrens te overschrijven. Die ontheffing is meerdere keren in een jaar nodig om bands te laten spelen en een ‘volle’ zaal te trekken. Officieel mag Caprera vijf keer per jaar over de maximale geluidsgrens heen. Toch is er de afgelopen jaren een gedoogbeleid gevoerd en speelden er wel twintig bands met versterkte muziek. Buurtbewoners klagen hierover. Aankomende donderdag buigt de raad zich over deze kwestie en dat kan grote gevolgen hebben. Minstens twaalf optredens met hardere muziek zijn nodig om het hoofd boven water te houden. bron: NH Nieuws
Voorzorgsmaatregelen in de regio vanwege de hitte: ‘Het is echt even uitzitten’
Het KNMI heeft tot ten minste vrijdag code oranje afgegeven vanwege de extreme hitte. Ook het Nationaal Hitteplan van het...






















