Donderdagavond gaf Esther Brasser, directeur Haarlem Marketing, in een drukbezochte Lichtfabriek de aftrap voor het evenementenseizoen 2016.
Met een informatieve film gaf Haarlem Marketing een inspirerende impressie van de activiteiten en producten van dit jaar.Na een kort interview van Harry Glotzbach, de host van de avond, met Esther Brasser was het podium voor Bernt Schneiders, die terugblikte op 10 jaar burgemeesterschap van Haarlem.
Rond 21:30 uur steeg de spanning en was het woord aan Martin de Vries, de voorzitter van de jury van de Haarlemse Evenementenprijzen.
De Evenementenring ging dit jaar naar de 30-jarige Kunstlijn; zij winnen deze prijs niet vanwege hun 30-jarig bestaan maar vanwege de goede sfeer tijdens de editie van 2015 en het feit dat het een evenement betreft dat tot in alle hoeken van Haarlem plaats vindt en laagdrempelig is. Zij ontvingen de door Marijke Mul ontworpen ring (wisseltrofee) uit handen van de winnaar van vorig jaar Ella Zander, voorzitter van Bevrijdingspop.
âTake me to churchâ werd de winnaar van de Evenementenveer; zij wisten de monumentale kerken te verbinden met hedendaagse muziek. Een verrassende combinatie, die gezien de hoeveelheid kerken in Haarlem nog verder uitgebouwd kan worden.