Uit onderzoek is gebleken dat vooral inwoners van Utrecht, Zuid- en Noord-Holland graag een kroket eten als ze de deur uit zijn.
Bijna de helft van de totale productie van kroketten wordt verkocht in de westelijke provincies. Dat blijkt uit cijfers van Royaan, producent van de bekende Van Dobben en Kwekkeboom snacks.
Friezen, Groningers en Drentenaren eten het minst vaak een kroket buiten de deur; slechts twaalf procent van de snack wordt geconsumeerd in cafetaria en horecagelegenheden in het noorden.
Nemen we de grootste steden in de Randstad onder de loep, dan staat Amsterdam met stip op de eerste plaats als het gaat om kroketverkoop. Jaarlijks vliegen hier 16,2 miljoen kroketten over de verschillende toonbanken.
Via een actie op de Kwekkeboom of Van Dobben Facebookpagina maak je vanaf 22 oktober kans op een smakelijke lunch. Tijdens de Week van de Croquet geeft organisator Royaan iedere werkdag een geheel verzorgde bedrijfslunch weg. Het enige wat men hoeft te doen is de Van Dobben of Kwekkeboom-fanpage liken op Facebook.