Haarlem Marketing heeft de opbrengst van het speciale Kenau sieraad overhandigd aan Plan Nederland. De verkoop van de armband leverde in totaal 2150 euro op.
In opdracht van Haarlem Marketing is in het kader van de film Kenau een Kenau sieraad ontworpen dat via VVV Haarlem en diverse Haarlemse musea verkocht is. Van de aanschafprijs van dit sieraad werd 1 euro aan Plan Nederland gedoneerd. In totaal zijn 2.150 sieraden verkocht. Directeur Esther Brasser van Haarlem Marketing overhandigde de cheque aab aan Monique van ’t Hek, directeur van Plan Nederland.
‘Menselijke maat is één van onze kernwaarden. Wij zetten ons als Haarlem Marketing dan ook met veel plezier in voor een goed doel als Plan Nederland. Sterke vrouw Kenau kwam uit Haarlem, evenals Hannie Schaft, en Haarlem wordt als stad ook wel liefkozend vergeleken met een vrouw die haar mannetje staat. We zijn blij dat we op deze manier krachtige vrouwen hier met krachtige vrouwen daar kunnen verbinden’, aldus Brasser.
Monique van ’t Hek: ‘Wij zijn Haarlem Marketing heel dankbaar voor dit initiatief. Dit armbandje is vrouwelijk en stoer. Het straalt kracht uit. Plan zet zich er iedere dag voor in om meisjes in hun kracht te zetten. Door ze onderwijs te geven en te beschermen tegen geweld en discriminatie. Zodat elk meisje kan uitgroeien tot een Kenau, een vrouw die het verschil maakt.’
Plan zet zich al 76 jaar in om de levensomstandigheden van meisjes en jongens in ontwikkelingslanden te verbeteren en strijdt voor gelijke kansen en rechten voor meisjes zodat elk meisje de kans krijgt uit te groeien tot een krachtige vrouw die het verschil maakt. Het Kenau sieraad is nog steeds te koop bij VVV Haarlem aan de Grote Markt 2 of via webshop.haarlemmarketing.nl.
foto: Ruth Catsburg / Plan Nederland