Heb je een klacht over Haarlem105? Hieronder lees je hoe je een klacht kan indienen.
Het makkelijkste is om een klacht door te geven via dit formulier. Als je een reactie op je klacht wil, vul dan ook een telefoonnummer of e-mailadres in, maar dit is niet verplicht. Een andere optie is om een mail te sturen naar klacht@haarlem105.nl. Telefonisch een klacht indien kan ook, bel dan naar 023-5316161 en vertel dat je een klacht hebt.
Om een klacht goed te kunnen verhelpen is het van essentieel belang dat alle gegevens rond de klacht correct worden vastgelegd. We gebruiken deze informatie ook voor het verbeteren van ons (programma-)aanbod en de bedrijfsvoering. Met het oog op de AVG-wetgeving worden de persoonsgegevens alleen bewaard zolang de klacht in behandeling is.
In een aantal gevallen kan een klacht wellicht snel worden verholpen. Bijvoorbeeld het corrigeren van een typefout of onvolledigheid in een nieuwsbericht. Wanneer een dergelijke klacht binnenkomt dan voeren wij de correctie uit en ontvang je hier een bevestiging van.
Indien het oplossen of beantwoorden langer duurt dan 5 werkdagen dan stuurt Haarlem105 in ieder geval een ontvangstbevestiging met nadere informatie over de klachtenprocedure.
Er dient te worden onderzocht hoe de omstandigheid waarop de klacht betrekking heeft kon ontstaan. Ook moet er een uitspraak worden gedaan op de vraag of de klacht valide is. In een aantal gevallen is het denkbaar dat het een journalistieke en/of creatieve keuze betreft die niet overeenkomt met uw voorkeur. Bij de terugkoppeling zullen wij u onze beslissing toelichten.
Op basis van de analyse en evaluatie wordt zo nodig een
- corrigerende maatregel genomen om de klacht op te lossen;
- preventieve maatregel genomen ter voorkoming (van herhaling).
Wanneer uw klacht terecht is dan zal de omroep er alles aan doen om een corrigerende maatregel te treffen, of in ieder geval een preventieve maatregel ter voorkoming van herhaling.
Wanneer er naar aanleiding van een klacht een corrigerende of preventieve maatregel is genomen dan informeren wij u hierover.
Wij informeren u ook wanneer er geen corrigerende of preventieve maatregel kan worden genomen.